Letters of encouragement/Lettres d'encouragement

It had been a difficult year. I placed an ad in the Globe and Mail for letters of encouragement and received 44 letters from people across Canada. I then placed a thank you ad and answered the letters that had return addresses with a hand printed thank you card. It is remarkable that all these people took the time to write to a complete stranger….

In 2013 I made a video in which I read the letters (translation : Éric Cormier).


Je vivais une année difficile. J'ai placé une petite annonce dans le Globe and Mail pour des lettres d’encouragement et j’en ai reçu 44. J’ai répondu avec une note de remerciement dans les petites annonces et j’ai imprimé une carte de remerciement en sérigraphie en répondant les lettres où on m'avait fourni les adresses de retour, 2011. 


En 2013 avec la traduction des lettres, j’ai réalisé une vidéo ou j'en fais la lecture (traduction : Éric Cormier).







Video installation, Galerie d'art Louise et-Reuben-Cohen, Université de Moncton, Festival du Cinéma Francophone en Acadie, volet arts médiatiques, 2013. Commissaire/curator : Angèle Cormier
https://vimeo.com/285349156





Comments